پایانه های الکترونیکی

پایانه های الکترونیکی  

ایجاد پایانه های مختلف برای استفاده از کارتهای بانکی به جای وجه نقد یکی از اهداف بانک بوده و خوشبختانه بانک ملی ایران توانسته با بیشترین تعداد پایانه های مختلف نصب شده در نقاط مختلف بیشترین تعداد تراکنش ها ی پایانه ها را به خود اختصاص دهد.
سیاست بانک در نصب و راه اندازی پایانه ها توزیع به نحو مناسب و قابل دسترس در کلیه نقاط کشور می باشد .
آشنایی با انواع مختلف پایانه ها- محل استقرار آنها مطمئنا شما را در مدیریت بهتر زمانتان یاری خواهد نمود.

 خودپرداز

قسمت های اصلی دستگاه
  قسمت ورودی کارت(کارتخوان)
صفحه نمایش
کلیدهای عملیاتی اطراف صفحه نمایش برای انتخاب گزینه های مورد نظر
صفحه کلید مشتری
دریچه پرداخت وجه
محل خروج کاغذ رسید مشتری

ادامه

 پایانه فروش

 پایانه های فروش P.O.S) POINT OF SALE) دستگاهی است که در مراکز فروش کالا و خدمات نصب می شود تا در معاملات به جای پرداخت وجه نقد و حمل و نقل فیزیکی پول، مبلغ مورد معامله به صورت الکترونیکی از حساب دارنده کارت (مشتری) کسر و به حساب پذیرنده کارت (فروشنده) واریز گردد.

ادامه

 کیوسک

در حال حاضر جهت رفاه حال مشتریان و امکان دسترسی آسان به گردش حسابها ی متمرکز و غیر متمرکز ، کیوسکهایی را در ایستگاههای شبانه روزی و برخی از شعب، مستقر شده است.

ادامه

 خود دریافت (میز کار هوشمند)

 به منظور رفاه حال مشتریان محترم در جهت ارائه خدمات بانکی اعم از اطلاع از مانده حساب ، گردش حساب و پرداخت قبوض خدماتی و کاهش مدت انتظار در شعب بانک و سفرهای درون شهری اقدام به نصب و راه اندازی دستگاه های خوددریافت هوشمند، بدون نیاز به حضور متصدیان امور بانکی و تنها با استفاده از ملی کارت برای ارائه خدمات بانکی شده است.

ادامه 

 pinpad

دارندگان ملی کارت می توانند با مراجعه به شعب از طریق دستگاههای Pin Pad از خدمات مبتنی بر کارت بهره مند گردند:

ادامه

 شعب شهاب ملی

شهاب ملی شعب تمام الکترونیک و بدون کارمندی هستند که به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان بانک می باشند.

این شعب برای اولین بار در کشور راه اندازی گردیده و اکثر خدمات بانکی را بدون مراجعه به کارکنان بانک از طریق دستگاههای مختلف بانکی امکان پذیر می سازند.

ادامه

 پایگاه های شبانه روزی خودپرداز

در راستای اجرایی نمودن بانکداری الکترونیک و دسترسی سریع مشتریان در ساعات متفاوت شبانه روز اقدام به راه اندازی مکان هایی شده است که مجهز به چندین دستگاه خودپرداز و دستگاه وب کیوسک بوده و بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد . ضمناً‌این پایگاه ها مرتب کنترل می شوند تا مشکلی در خودپردازها ایجاد نگردد.

ادامه

 

/ 0 نظر / 11 بازدید