بازاریابی باید با پشتیبانی پژوهش ،توانایی تبدیل فکر به محصول را داشته باشد

همتی آموزش‌های لازم و تخصصی و برگزاری همایش‌های مرتبط با بازاریابی را برای همکاران این حوزه ضروری دانست و خواستار ارتباط تخصصی دوایر بازاریابی با بدنه بانک و ادارات امور شعب شد.
به گفته وی، دارا بودن 3400 شعبه و بیش از 42 هزار نفر نیروی انسانی در سراسر کشور یک مزیت رقابتی برای بانک ملی ایران است که می‌تواند موجب ارتقای بانک و افزایش سهم بازار شود.
دکتر همتی، بازاریابی را فقط معطوف به جذب منابع ندانست و گفت: پرداخت تسهیلات به افراد و واحدهای تولیدی موفق نیز از جلوه‌های یک بازاریابی اثر بخش است.
در ادامه همایش دامغانیان با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح مشتری‌مداری و بازاریابی بیان داشت: در بحث بازاریابی باید به سمتی حرکت کنیم که علاوه بر عبور از بازاریابی سنتی بتوانیم خلق خدمت و محصول کنیم.
وی با بیان این نکته که عصر امروز، عصر نیازها و خواسته‌های مشتریان است، افزود: سنجش تمام جنبه‌های مثبت و منفی بازار و رصد دائمی آن، تصمیم‌گیری صحیح و سریع در این زمینه و هدف‌گذاری و پیش‌بینی آینده بازار از ملزومات یک بازاریابی موفق است.
 شناخت ذائقه و سلیقه مشتری در طراحی محصول از دیگر مواردی بود که عضو هیأت مدیره بانک بر آن تاکید کرد.
دامغانیان با عنوان اینکه در عصر حاضر نیازهای مشتریان متنوع شده است، گفت: برای ارائه سرویس بهتر به مخاطبان، یک بانک علاوه بر بحث آینده پژوهی و شناخت نیاز مشتریان در آینده باید سعی در برآورده کردن منافع مشتریان داشته باشد.
 فاطمی اردکانی عضو دیگر هیأت مدیره در ابتدا با طرح سوالی مبنی بر اینکه آینده بانکداری با وجود رشد سریع فناوری در بین مردم و با ظهور شبکه‌های اجتماعی چه خواهد بود، به تشریح مسائل پیرامون آن پرداخت.
وی با بیان اینکه در آینده، صنعت بانکداری به سمت بانکداری بدون بانک خواهد رفت، اظهار داشت: لازم است تصمیم‌گیری‌های ما در این راستا باشد تا در آینده حرفی برای گفتن داشته باشیم.
عضو هیأت مدیره پیشگامی بازار، ارائه خدمات مشتری محور با کیفیت بالا، ارتقای سودآوری، کارآمد کردن شبکه بین‌المللی، افزایش بهره‌وری، تبدیل بانک به سازمانی چابک و انعطاف‌پذیر و ارتقای سطح توسعه منابع انسانی را از اهداف استراتژیک بانک ملی ایران عنوان کرد.
روح‌اله لهرابیان مدیر امور اعتباری نیز در این همایش بیان داشت: سنجش شرایط محیطی و درک نیاز مشتریان و ارائه یک نسخه مفید برای آنها، از اصول اساسی مشتری‌مداری است.
در ابتدای همایش سید قادر محمدی رئیس اداره کل بازاریابی و امور مشتریان گفت: از تمامی فعالان حوزه بازاریابی انتظار می‌رود به عنوان پیشروان تجهیز منابع بانک با رصد کردن مشتریان کلیدی و تاثیرگذار و تعامل شایسته و موثربا آنها نسبت به جذب منابع و افزایش سهم بازار تلاش کنند.
همچنین دراین همایش دکتر آزادی از اساتید دانشگاه به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص بازاریابی پرداخت. 
 

/ 0 نظر / 5 بازدید